Eerste crowd-sourced pop-up gallery in Amsterdam

green-gallery

Ja, wij moesten ook even twee keer kijken naar deze titel. Een crowd-sourced pop-up gallery. Oftewel een tijdelijke expo met ingezonden werk van talent uit heel Europa.

Artworks worden geupload op Instagram met #GreenLabelGallery. Een initiatief van het Amerikaanse sportdrankje Mountain Dew wat snel aan populariteit aan het winnen is. Wat zeggen we, Amsterdam overneemt. Naast dit art project loopt er ook de Europese versie van de Dew Tour, een gigantisch skateboard event in hartje Amsterdam met de finale op zondag 31 augustus.

Hiermee ontstaat 1 groot crowd-sourced artwork op de wanden van de galerie

Curator van de ingezonden werken is het Nederlandse kunstenaars collectief Chaotic Bastards. De gekozen selectie wordt ter plekke uitgeprint en voorzien van een plekje in de Amsterdamse Walls gallery door de Bastards. Hiermee ontstaat 1 groot crowd-sourced artwork op de wanden van de galerie aan de Prinsengracht. De enige briefing voor de inzendingen is dat het ‘urban artwork’ moet zijn. Van bewerkte foto’s tot streetart en graphic design. Van beginnende artiesten tot professionals. We mogen wat divers verwachten, chaotisch wellicht.

De Green Label Gallery in Walls is gratis toegankelijk vanaf donderdag 28 augustus. Tot en met zaterdag kan wordt er gewerkt aan de wanden en kan er zelfs nog artworks ingezonden worden. Op zondag 31 augustus is het eindresultaat te bewonderen. Daarnaast zijn de geselecteerde werken ook online te zien op green-label.com. Hieronder alvast een eerste selectie van de inzendingen. 

DEW